tipy pro knihomoly - ALFABETA

Ježíšek přinesl poukázku do jistého alternativního knihkupectví. To má za následek dva zásadní přírůstky do naší knihovničky, na něž jsme se ostatně už nějakou chvilku chystali. ALFABETU a DU IZ TAK? Přirostly nám právě včas vzhledem k tomu, že už tento pátek 26.1. má první z nich svoji autorskou prezentaci a workshop přímo v brněnské Moravské galerii. Těšíme!







Tak tedy ALFABETA. Udělala jsem si na ni zálusk během návštěvy u kamarádky na samém konci světa a její koupí se moje nadšení z ní jen prohloubilo. Co písmenko to překvápko. Příběh a umění. Janečka teď písmenka docela dost berou. B jako břúško, M jako maminka, S jako dělá had, A jako stříška, K jako Kájí... Během našich literárních seancí už sám hledá písmenka co zná a má z toho radost. Ale já větší! Bude to čtenář, to je jisté!

Upřímně jsem zatím neměla to srdce do těch vyvedených písmenek stříhnout, ale dlouho našim kreativním výpadům odolávat nebudou. Jen co dostříháme posledního Puntíka, nabrousíme si na ně nůžky. A zuby! Ostatně -  výrazně doporučuju prohlédnout když ne celou, tak alespoň průřez tvorbou autora Patrika Antczaka. Obzvlášť tvorba pro NUXO, B4U a KOOP je něco, co si prostě chcete dát za rámeček.

DU IZ TAK? taktéž není žádná žhavá novinka. Vyšla v polovině října roku 2016 v původním vydání, ale díky své originalitě okamžitě vzbudila tak obrovský zájem, že mnoho vydavatelství napříč kontinenty se o práva na vydání téměř popralo. A není divu, mě si získala okamžitě na první proli stování. Prostinký děj, v němž broučci nadšeně objeví mladou rostlinku a svérázně se z ní radují, doprovází jedinečný styl ilustrací. To vše (a ještě mnohem více) od Carson Ellis. Překrásný svým minimalismem a propracovanými detaily, takže v jakékoli její knize máte pořád co objevovat. Získala si mě už ve své prvotince Domov (více o ní zde) a tímto dílkem nás její práce nadchla ještě víc.

Za nás absolutní knižní musthave a momentálně nejoblíbenější kousek vůbec.








Komentáře